منابع آزمون لیسانس به پزشکی
آزمون لیسانس به پزشکی دارای منابع متعددی می باشد و از لحاظ تشابه سطح سوالات مشابه آزمون علوم پایه پزشکی است. یکی از مواردی که داوطلبان می بایست در نظر داشته باشند، استفاده از منابع پیشنهادی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. تعداد دروس در آزمون لیسانس به پزشکی حدود ۱۶ درس می باشد که با توجه به ضرایب هر درس داوطلبان آزمون کارشناسی به پزشکی می بایست برنامه ریزی متفاوتی را انجام دهند.
مواد درسی آزمون کارشناسی به پزشکی:
فیزیولوژی(ضریب ۳)، میکروب شناسی شامل باکتری شناسی، ویروس شناسی و انگل شناسی پزشکی(ضریب ۳)، آناتومی(ضریب ۳)، بیوشیمی(ضریب ۲)، بافت شناسی و جنین شناسی(ضریب ۲)، ایمونولوژی (ضریب ۲)، زبان عمومی(ضریب۲)، ژنتیک (ضریب ۱)، روانشناسی (ضریب ۱)، تغذیه (ضریب ۱)، فیزیک پزشکی (ضریب ۱)، دروس اصول خدمات بهداشتی و بهداشت و تنظیم خانواده (ضریب ۱)، دروس اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری ها و آمار مقدماتی(ضریب ۱).
با توجه به تعدد دروس و حجیم بودن منابع آزمون لیسانس به پزشکی، جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران اقدام به ارائه منابع کمک آموزشی استاندارد ویژه آزمون لیسانس به پزشکی نموده است. در این جزوات سعی بر آن شده تا با ذکر نکات مهم در دروس آزمون لیسانس به پزشکی، داوطلبان با شیوه طرح سوال و همچنین نکات ضروری آزمون آشنا شوند و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند به بالاترین حد آمادگی در آزمون کارشناسی به پزشکی دست یابند.
منابع آزمون لیسانس به پزشکی دارای اختلاف های کوچکی از نظر سطح سوالات با آزمون های ارشد و دکتری وزارت بهداشت دارد. در آزمون ارشد و دکتری وزارت بهداشت معمولا داوطلب می بایست تمامی مباحث موجود در منابع را بطور کامل مطالعه نماید اما در آزمون لیسانس به پزشکی داوطلب می بایست بیشتر بر روی سرفصل های مهم اولویت بندی نماید و بر اساس سوالات سال های گذشته و تحلیل دقیق آزمون های کارشناسی به پزشکی دوره های قبل مطالب را مرور نماید.
به منظور تسلط بیشتر بر منابع آزمون کارشناسی به پزشکی، داوطلبان می توانند از طریق تحلیل سوالات علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی که هر ساله برای دانشجویان این رشته ها برگزار می شود، به آگاهی نسبی دست یابند. از آنجا که سوالات آزمون لیسانس به پزشکی منتشر نمی گردد، لذا استفاده از سوالات آزمون های علوم پایه پزشکی بهترین راهکار برای درک درست از سطح سوالات آزمون لیسانس به پزشکی می باشد.
جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است با در اختیار داشتن سوالات کنکور لیسانس به پزشکی و تحلیل دقیق این سوالات، راهنمایی مناسبی را برای داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی فراهم نماید.

برچسب ها : منابع آزمون لیسانس به پزشکی,آزمون لیسانس به پزشکی,لیسانس به پزشکی,آزمون لیسانس به پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران,جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران , لیسانس به پزشکی ۹۶-۹۷ , نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی,لیسانس به پزشکی چیست,معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران , جادا , www.jada.ir

دیدگاه ها غیرفعال است