فرزندپروری مبنی بر طرح واره

فرزندپروری :

در گذشته مادران و پدران اغلب از تنبیه و سرزنش استفاده می کردند . آنها این روش تربیتی  را از والدین خود به ارث برده اند و به فرزندان منتقل کرده اند و این چرخه ادامه خواهد داشت زیرا در هیچ مدرسه و کلاس درسی به طور رسمی و فراگیر روشهای درست و صحیح فرزند پروری آموزش داده نشده .

در این جا در نظر دارم در بخش های مختلف روش های فرزند پروری را به زبان ساده و کوتاه آموزش دهم. در تربیت مدرن تکنیکهایی همچون بازی ، شنیدن حرفها ، تشویق ، پاداش ، مرزگذاری ، اطاعت از قوانین ، بی اعتنایی ، تنبیه ، جبران، تذکر، محروم سازی و. جایگزین آنها شده اند.

مهارت های فرزند پروری : 

هم کودک و هم پدر و مادر باید این نکته را بدانند که: کودکان با بزرگترها فرق میکنند و با بزرگ شدن این تفاوتها کم می شود. زیرا که پایه رشد در نابرابری است.

بسیاری از مواقع وقتی که زن و شوهری با هم زندگی مشترک را آغاز می کنند بدون اینکه آموزش برای تربیت کودک و فرزندپروری ببینند ، باید در نقش پدر و یا مادر به تربیت فرزندشان بپردازند.

جای تعجب نیست که ما برای بسیاری از کارها آموزش می بینیم اما برای مهمترین کار زندگی مان یعنی به نتیجه رساندن ثمره زندگی مشترکمان هیچ آموزشی را سپری نمی کنیم !

جهت کسب اطلاعات بیشتر از کارگاه ها و  ثبت نام با این شماره ۰۹۰۳۵۸۱۲۸۵۶ تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاه ها غیرفعال است